لطفأ ما ايراني‌ها را هم امريکايي يا انگليسي ببينيد

حقيقتش خيلي زور دارد که جمهوری اسلامي از اول انقلاب تا به حال هزينه‌ی گند زدن‌هايش در سياست خارجي را به حساب مردم مي‌نويسد.

خودتان مقايسه کنيد.

رفته‌اند و ملوان‌ها را گرفته‌اند و با سر و صدا اعلام کرده‌اند که اين‌ها به طور غير قانوني به آب‌های سرزميني ايران وارد شده‌اند. اعتراف هم ازشان گرفته‌اند. خوب اين که همين حضرات را هر جا مي‌نشانند يک ظرف ميوه هم مي‌گذارند جلوی‌شان يا مثلأ فيلم تفريح کردن‌شان را پخش مي‌کنند کجايش با آن سر و صدا کردن‌ها مناسبت دارد؟

همين صحنه‌ها را بگذاريد کنار عکس‌ها و فيلم‌هايي که از منتقدان داخلي منتشر مي‌شود که وادارشان کرده‌اند به اعتراف کردن. از زور پريشاني حال و روزشان و کتک خوردن‌شان مي‌شود فهميد چه وضعي داشته‌اند.

باز همين‌ها را بگذاريد کنار خاطرات زنداني‌های همين چند سال اخير که مي‌گويند گاهي مجبور بوده‌اند برای قضای حاجت کردن هم التماس کنند که اجازه‌ی دستشويي رفتن داشته باشند.

باز همين را بگذاريد کنار زندان‌‌های انفرادی طولاني و وثيقه بريدن‌های بعدی که نصيب همه‌ی منتقدان داخلي شده.

باز همين را بگذاريد کنار اعدام کردن‌هايي که به قول عماد باقي آن آدم اصلي دارد راست راست مي‌گردد برای خودش ولي اين چند تا هيچکاره را گرفته‌اند و اعدام‌شان کرده‌اند.

همين اوضاع را مقايسه کنيد با دوران گروگانگيری اهل سفارت امريکا در ايران که همه‌ی اعياد ملي و مذهبي‌شان را که برای‌شان برگزار مي‌کردند در ضمن دکتر و دوا هم در اختيارشان بود که مبادا وزن کم کنند.

خوب آخر اين چه سياست احمقانه‌‌ای‌ست که با ايراني‌ها به مجرد يک کلمه حرف زدن اين همه با خشونت رفتار مي‌کنند آنوقت خارجي‌ها را که مي‌گيرند اين همه پذيرايي ازشان مي‌کنند.

فکر نکنيد مي‌گويم بروند خارجي‌ها را بزنند ناکار کنند، نه اتفاقأ برعکس، حرفم اين است که گاهي ما ايراني‌ها را هم خارجي فرض کنند که لااقل دلمان نسوزد که از همه طرف داريم مي‌کشيم.

جمهوری اسلامي رسمأ دارد اعلام مي‌کند ما ايراني‌ها هر کاره‌ای که باشيم و هر حرفي که بزنيم و در هر شرايطي که بزنيم مقصريم و بايد همه‌ با هم تاوان پس بدهيم و جوابگو هم نداريم اما خارجي‌ها هر چه باشند و هر کاری که بکنند و هر شرايطي که داشته باشند باز حکومت ايران در قبال‌شان مسئول است که مبادا مشکلي برای‌شان درست بشود.

من واقعأ برايم سؤال شده که نکند اين‌ کار بدستان حکومتي، ما ايراني‌ها را به چشم حيوانات مي‌بينند که با دو تا چوب که مي‌زنند بايد راه‌مان را برويم اما ديگران را از ما بهتران مي‌بينند!

اگر اين کاری که جمهوری اسلامي دارد مي‌کند اسمش وطن فروشي و هزينه کردن از جيب ملت نيست پس اسمش چيست؟

يا سيداتي و ساداتي الکرام، حضرات مسئول در حکومت جمهوری اسلامي، لطفأ ما ايراني‌ها را هم به چشم گروگان‌های امريکايي يا ملوان‌های انگليسي ببينيد.

نظرات

پست‌های پرطرفدار