داستان کوتاه راديويی

داستان کوتاه امروز که مثل هميشه به انتخاب سپيده يزدان است از جمله جذاب‌ترين داستان‌های محمدعلی جمالزاده‌ست. اگر اهل خواندن نوشته‌های جمالزاده باشيد متوجه شده‌ايد که جمالزاده با وجود پيشينه‌ی مذهبی‌ که داشته اصولأ يکی از منتقدان مذهب بوده. ضمن اين که جمالزاده را همراه با صادق هدايت و بزرگ علوی سه بنیانگذار اصلی ادبیات داستانی معاصر فارسی می‌دانند.

به نظرم انتخاب سپيده برای اين هفته به همه‌ی کسانی که فرصت خواندن داستان‌های نسبتأ قديمی‌تر ايرانی را نداشته‌اند کمک می‌کند که ربط ادبيات مدرن ايران را که اينروزها بيشتر درباره‌شان می‌دانيم و نويسندگان قابلی هم دارند با پديد آورندگان ادبيات نو ايرانی ببينند.

يک کار تازه‌ای هم دارم انجام می‌دهم که می‌تواند ادبيات غير ايرانی را به همه‌مان بشناساند. از دوستانی غير ايرانی که دارم خواهش کرده‌ام بعضی اشعار مليت خودشان را به زبان اصلی و بعد با ترجمه‌ی انگليسی‌شان برايم بخوانند. خيلی هم با خوشحالی قبول کرده‌اند و به زودی بعضی از اين کارها را در وبلاگ می‌شنويد. حدس می‌زنم برای‌تان جالب باشد.

خوب، حالا داستان کوتاه اين هفته با صدای سپيده يزدان. در ضمن فايل قابل داونلود را هم گذاشته‌ام همين پايين.


فايل








تمام حقوق متن و ترجمه اين اثر متعلق به نويسنده و مترجم، حقوق گفتار آن به سپيده يزدان و حقوق تدوين راديويی آن به همايون خيری تعلق دارد


استفاده از اين اثر بدون اجازه ممنوع است




نظرات

پست‌های پرطرفدار