شاهکار

انصافأ امروز يک شاهکار داشتم، کلي هم برايم دست زدند و ابراز احساسات کردند. اين يکي شاهکار امروز و آن کاری که دو ماه است خيلي برايش زحمت کشيده‌ام و بعد عکس‌هايش را مي‌گذارم اين جا که ببينيد خيلي چسبيدند. پيام اخلاقي‌اش اين است که برای هر کاری که زحمت بکشيد نتيجه مي‌دهد

امروز برای کلاس درس از سه تا موضوع حرف زدم و عکس و مطلب به دانشجوها نشان دادم. اول اين که چطور مفهوم گرد بودن زمين از قديم تا امروز در ذهن مردم جا گرفته و فقط شکلش را عوض مي‌کند و از علم به فرهنگ رسيده

بعد مفاهيم کليدی اين موضوع را درباره‌ی نقش فرهنگ در باورپذير کردن علم را با يک مثال درباره‌ی عصاره‌ی نارگيل و درمان يک بيماری‌ انگلي که خودم سال گذشته يک مقاله‌ی کاملأ علمي درباره‌اش داده بودم که البته نتيجه‌ی يک سال جان کندنم در آزمايشگاه بود برايشان گفتم و بعد داستان اين که چطور نارگيل رفته است در فرهنگ برزيلي‌ها و تبديل شده است به يک نشانه در مراسم سالانه‌ی رقص سامبا

خيلي مثل يک روزنامه‌نگار علمي درست و حسابي که هم در آزمايشگاه دارد جان مي‌کند و هم در مطبوعات کار مي‌کند اين داستان سه گانه را برايشان توضيح دادم. يک قهوه هم ميهمانم کردند چون بعضي دانشجوها بعد از کلاس هم آمده بودند که حرف بزنند و هيجان‌زده بودند، من هم بدتر از خودشان هيجان‌زده بودم که چقدر موضوع کلاس برايشان جالب بود

هرگز انتظار تشويق کردن‌شان را هم نداشتم ولي خيلي لطف کردند و آخر سر کلي دست زدند. خلاصه که خيلي اين روزنامه‌نگاری علمي چيز جالبي‌ست و مي‌ارزيده که همه‌ی عمر کاری‌ام را گذاشته‌ام برايش

  

نظرات

پست‌های پرطرفدار