تولد

مجله‌ی نجوم را که لابد ديده‌ايد روی پيشخوان دکه‌‌های روزنامه فروشي؟ يک مدير اجرايي دارد که اسمش مجيد آل ابراهيم است و از جمله دو سه نفر آدمي‌ست در ايران که بلدند چطور بايد يک رصدخانه‌ درست و حسابي آماتوری را راه انداخت.

نمونه‌ی کاری را که انجام داده رصدخانه‌ی حرم شاه عبدالعظيم در شهر ری است و البته کلي از بر و بچه‌های قديمي نجوم مثل سرکار خانم سر به هوا هم در برنامه‌ريزی‌های آموزشي آنجا نقش داشته‌اند. حالا اگر اسم‌ همه را ننوشته‌ام به خاطر اين است که شايد خودشان خبر بدهند و من اضافه کنم باقي اسم‌ها را.

من وجدانأ هر وقت گذارم به فروشگاه‌های لوازم رصد و اين‌ها مي‌افتد خيلي ياد بر و بچه‌های مجله‌ی نجوم مي‌افتم.

فردا روز تولد مجيد است و خيلي خوشحال شدم که ناغافل ديدم اين روز گرامي سر و کله‌اش در يکي از ايميل‌هايم پيدا شده و يادآوری‌ام مي‌کند.

ديدم يک کاريکاتور از مجيد دارم فکر کردم بگذارمش روی وبلاگ که اين جناب رصدخانه‌ای را ببينيد. البته نمي‌دانم کاريکاتور کار کيست، بلکه کار نيک‌آهنگ باشد! گرچه اين نيک‌آهنگي که من مي‌شناسم در اين مواقع با ناجوانمردی مي‌گويد اگر مي‌خواهي فقط امضا مي‌کنم وگرنه باقي‌اش درست است.

خلاصه که تولد مجيد آل ابراهيم مبارک باشد.


نظرات

پست‌های پرطرفدار