ميهمان: منير از اسپانيا


سلام

هر سال اوایل فوریه نمایشگاه توریست در مادرید برگزار میشود و تقریبا همه کشورها در این نمایشگاه غرفه ای دارند و خدمات و جاذبه های توریستی کشورشان را ارائه میدهند و میتوان گفت هر کدام با نشان دادن صنایع دستی موسیقی لباس نوشیدنی های رایج در کشورشان و... یک نمای کلی از کشورشان را در معرض دید میگذارند.

در قسمت مربوط به آفریقای حنوبی همه جا سبز با گلدانهای دیدنی ( البته میتونم بگم در گلدانها درخت هست نه یه گل کوچک ) و کشورهای شمال آفریقا میتوان فرهنگ و آداب و سنت هایشان را دید که بسیار جالب هست.

کشورهای آمریکای جنوبی پراست از رنگ و موسیقی و بخاطر اینکه همگی ( بجز برزیل )با زبان اسپانیایی صحبت میکنند برای اسپانیایی ها جذابیت زیادی دارد به طور خلاصه میتونم بگم اون قسمت همه یا میرقصند یا آواز میخونند.

کشورهای آسیایی هم با هنرنماییهای خودشان بازدید کنندگان را به تحسین وامیدارند مثلا در غرفه ژاپن یک نفر اسم کسانی را که میخواستند به ژاپنی روی یک ورق با قلمو می نوشت ( چه صفی هم داشت ).

ایتالیا و پرتقال هم بزرگترین غرفه ها را در بخش اروپا داشتند.

در مورد خود اسپانیا هم می تونم بگم واقعا یکی از کشورهایی است که بسیار دیدنی هست و درصد بالای توریست در این کشور نشان از همین واقعیت دارد ( در مهمانی بعدی کمی از اسپانیا خواهم گفت ).

ایران هم درنمایشگاه غرفه دارد و یکی از آقایان که مدیر یک شرکت توریستی بود توضیح داد که حدود ۱۳ سال هست که در این نمایشگاه غرفه دارند و اسپانیا یکی از کشورهایی است که بیشترین توریست را برای ایران دارد که البته در یک سال اخیر کاهش پیدا کرده ( علت را میشود حدس زد ) امسال نسبت به پارسال خیلی بهتر و مرتب و ایرانی تر بود. در کل بسیار دیدنی بود و جای همه خالی.

پارسال غرفه فلسطین و اسرائیل کنار هم بود و در غرفه اسرائیل آقایی با گیتار ترانه ای با زبان عبری میخواند که واقعا دلنشین بود وقتی من از کنار غرفه رد میشدم خانمی خوشرو بیرون آمد و یک کرم دست که محصول اسرائیل بود به ما هدیه داد ( باید توضیح بدهم که ازظاهر من مشخص هست که مسلمان هستم ) اینکار برایم خیلی خیلی خوشایند بود.

نظرات

پست‌های پرطرفدار