يک کمی درباره‌ی جوايز مسابقه کيک پزی

به سلامتی‌تان خيلی اساسی بوی تينر گرفتم منتها می‌ارزد به باقی داستان. بلاخره مسابقه کيک پزی خيلی جدی‌ شده.

از اول هفته مشغول کار با تير و تخته و شيشه و ميخ و چسب هستم برای جوايز مسابقه کيک پزی. امروز افتادم به رنگ آميزی.




حالا بعضی قسمت‌های جايزه را می‌بينيد ولی در روزهای آينده وقتی کارشان تمام شد آنوقت اصل جايزه‌ها را می‌بينيد که چه چيزهايی از آب درآمده‌اند.

از هر جايزه دو تا درست کرده‌ام که اعضای تيم بتوانند يکی از آن‌ها را داشته باشند. آن اولش به نظرم رسيد يک جايزه به هر تيم بدهيم بعد ديدم لابد می‌افتيد توی رودرواسی که کدام‌تان جايزه را ببرد خانه. به همين دليل از هر جايزه دو نمونه درست کردم که خيال‌تان راحت باشد.

يک جايزه برای بهترين مزه کيک است. مزه کيک مهم است چون هر آدمی که کيک خوشمزه بخورد هميشه درباره‌ی مزه‌اش حرف می‌زند. جايزه‌ مزه کيک اين چيزی هست که می‌بينيد. تمام نشده‌اش را داريد می‌بينيد.



جايزه‌ی دوم مربوط است مزه شيرينی و بيسکويت. قرارمان هم اين بود که حلوا و شله زرد را هم قاطی شيرينی و بيسکويت جا بزنيم. در ضمن يکی از گروه‌ها پرسيده بود که می‌تواند کارامل درست کنند، یعنی يک چيزی مثل دسر. ديدم اصولأ حلوا و شله زرد را که مثل دسر می‌خوريم بنابراين کارامل هم جزوشان می‌تواند باشد. حالا اگر به فکر کارامل بوديد آن را هم اضافه کنيد. اين هم عکس جايزه‌ی شيرينی و بيسکويت.



جايزه سوم مربوط است به تزئينات روی کيک و شيرينی. هر چقدر که با سليقه‌تر کار کنيد و کيک و شيرينی‌تان قيافه‌اش خوب باشد ديگران را ترغيب می‌کنيد به مزه کردن کيک و شيرينی‌تان. اسم اين کار ايزو ISO هست که مربوط به مشتری‌ست و اين که چقدر شما به مشتری‌تان اهميت می‌دهيد که با خريد شيرينی شما فکر نکند آدم بی پولی‌ست و به خاطر بی پولی مجبور است کالای بد قيافه بخرد. اين شامل مهمان‌های آدم هم می‌شود که اگر ازشان بد پذيرايی کنيد احساس خوبی بهشان دست نمی‌دهد. اين هم عکس جايزه‌ی تزئينات کيک و شيرينی.



جایز‌ه‌ی چهارم مربوط است به ارائه‌ی کيک و شيرينی. يعنی بهترين کيک و شيرينی را اگر بگذاريد توی بدترين ظرف آنوقت تمام کيفيت و مزه‌ی چيزی که درست کرده‌ايد می‌رود توی هوا. ارائه‌ی کيک يعنی ظرف‌تان به کيک و شيرينی‌تان بخورد. لازم هم نيست برويد خرج کنيد و ظرف بخريد. از همان ظرف‌هايی که داريد بهترين استفاده را بکنيد. در واقع کيک يا شیرينی که می‌پزيد آن اول کار ببينيد می‌خواهيد بگذاريدش توی چه جور ظرفی. اسم اين کار مصرف بهينه‌ست و اگر اهل حفظ طبيعت باشيد می‌توانيد با يک کمی سليقه کارهای ابتکاری انجام بدهيد. ديده‌ايد که توی بعضی رستوران‌ها غذا را می‌گذارند توی برگ درخت موز يا سبد حصيری درست می‌کنند برای غذای‌شان. توی روستاهای ايران هم که زياد از اين کارها می‌کنند. اگر فکرتان به جايی نمی‌رسد برويد روی گوگل و همانجا کلی ايده می‌گيريد. اين هم جایزه‌ی ارائه‌ی کيک و شيرينی. بعدأ که اصل جايزه را ببينيد متوجه می‌شويد از چه چيزی توی اين جايزه استفاده کرده‌ام.


داورها که يکی‌شان پلنگ آقاست آماده‌اند که بيايند و امتياز بدهند. سه تا آدم با سه جور ذائقه‌ی غذايی و سليقه‌ی متفاوت می‌آيند و می‌توانيد خودتان را محک بزنيد. من هم گزارش برای وبلاگ تهيه می‌کنم برای باقی علاقمندان.

اگر هنوز برای مسابقه ثبت نام نکرده‌ايد زودتر خبر بدهيد.

موسيقی و بزن و برقص هم هست.


نظرات

پست‌های پرطرفدار