اعلام مسابقه‌ی کيک و شيرينی پزی و شرايط مسابقه

نه که تابستان‌ها خيلی خوب برخورد می‌کنيد و خودتان را هلاک کرديد از ورزش کردن، حالا قراره توی هوای خنک مسابقه‌ی کيک وشيرينی پزی هم برگزار کنيم.

فکر می‌کنم با اين همه اهل شيرينی و کيکی که در بريزبن هست و تا دو عکس کيک که می‌گذارم روی وبلاگ سيل تقاضا سرازير می‌شود که "دستور پختش رو بده"، بنابراين برگزاری يک مسابقه‌ی کيک و شیرينی پزی هم احتمالأ‌ تبديل می‌شود به يک حماسه.

از سه چهار هفته پيش که موضوع را در وبلاگ اعلام کردم کم‌کم بعضی مقدماتش را هم جور کردم. مهم‌ترينش داور مسابقه‌ست. داور داريم، فرانسوی هم هست، ولی پلنگ آقا نيست. يعنی شايد پلنگ آقا بيايد برای خوردن ولی نه برای رأی دادن. اما فکر داور فرانسوی‌اش را کرده‌ام که دعوت می‌کنم.

خودم هم کيک نمی‌پزم که خيال‌تان راحت باشد.

چند تا جانفشانی هم می‌خواهم انجام بدهم. يکی اين که عکس و فيلم مسابقه را می‌گذارم توی وبلاگ که همه ببينند. اخيرأ دو سه تا مجری راديويی از بين همين بر و بچه‌های دور و اطراف خودمان پيدا کرده‌ام که صدای‌شان را در برنامه‌ی نوروزی وبلاگ می‌شنويد. مسابقه را هم همين‌ها گزارش می‌کنند. دوم اين که احتمالأ خبر برنده‌ شدن‌تان را به يک هفته نامه‌ی محلی هم می‌فرستم. سوم، احتمالأ يک شبکه‌ی تلويزيونی را هم می‌توانم خبر کنم. لابد طبق معمول که کارهای رسانه‌ای‌شان خيلی نديد بديد است تا خبرشان کنيم اول چهار تا نما از توی هليکوپتر می‌گيرند. خلاصه نگران بخش رسانه‌اش نباشيد خودم بلدم چطوری بتراکانم. شما فقط کيک و شيرينی بپزيد.

... بابا جانفشانی ...

و اما اصل داستان.

اصل داستان اين است که اعتماد به نفس داشته باشيد و هر چيزی را که پختيد بياوريد و در مسابقه شرکت بدهيد. نتيجه‌ی مسابقه کم اهميت‌تر از رقابت کردن است. الکی هم صبح بلند نشويد بگوييد "با اين کيک که برم مسابقه خيلی آبروريزيه". اصلأ هم آبروريزی نيست. همين که شرکت کنيد مهم است.

ولی به تمام شرکت‌ کنندگان در مسابقه گواهی شرکت در مسابقه می‌دهيم که بعد می‌توانيد بگذاريدش توی رزومه‌تان.

در ضمن پسر و دختر هم ندارد، همه می‌توانند کيک بپزند. بهانه‌ی بيخود هم نگيريد چون فقط لازم است با دست‌تان مخلوط کن يا چنگال را بگيريد و آرد و تخم مرغ و باقی مواد ديگر را به هم بزنيد. بنابراين حتی يک دست‌تان را هم که بگذاريد توی جيب‌تان، باز با آن يکی دست می‌توانيد کيک بپزيد. می‌توانيد به دوستان‌تان هم خبر بدهيد اگر اين وبلاگ را نمی‌خوانند.


خوب حالا شرايط مسابقه که از آسمان هم نازل نشده و اگر چيزی به نظرتان رسيد که ننوشته‌ام بگوييد که اصلاحش کنم:

1- هر گروه می‌تواند فقط شامل يک يا دو نفر باشد، نه بيشتر.

2- هر نفر فقط می‌تواند در دو گروه عضويت داشته باشد اما دو نفر مشابه نمی‌توانند دو گروه مختلف معرفی کنند.

3- هر گروه بايد اسم داشته باشد در حد بوندسليگا.

4- اندازه‌ و نوع کيک‌ها به دلخواه خودتان است، حتی کيک دو طبقه.

5- آما اگر شيرينی می‌پزيد تعداد شيرينی‌تان بايد به اندازه‌ی يک بشقاب باشد.

6- وروديه‌ی مسابقه برای هر تيم 10 دلار می‌شود که مقيد باشيد برای پولی که داديد هم که شده بياييد و مسابقه بدهيد.

7- به برندگان جايزه می‌دهيم. ممکن است کاپ اخلاق هم بدهيم.

8- بعد از مسابقه هم می‌توانيد کيک‌تان را بفروشيد به مردم يا ببريد خانه‌تان.

توضيحات اضافی:

خوش تيپی کیک کلی اهميت دارد. ضمن اين که خودتان هم که ری بن بزنيد رفته‌ايد توی فينال.

يادتان باشد مزه‌ی بعضی کيک‌های توی مغازه‌ها فاجعه‌ست اما از بس که تزئیناتش خوب است مردم برای خريدن‌شان سر و دست می‌شکنند. بنابراين سليقه به خرج بدهيد. در مورد نوع ری بن هم همينطور. برنداريد ری بن الکی بزنيد.

برای ثبت نام در مسابقه تا روز 20 مارس فرصت دارید. ايميل بزنيد و اسم گروه و اعضايش را بدهيد و من ايميل‌تان را که دريافت کردم جواب می‌دهم. شفاهی هم خبر ندهيد که بعد ممکن است يادم برود.

اين هم ايميل:

hamy42[AT]yahoo[DOT]com


به محض معلوم شدن شرکت کنندگان اسم گروه‌ها را می‌نويسم اينجا و محل برگزاری مسابقه را هم اعلام می‌کنم. بزن و برقص هم راه می‌اندازيم.

در ضمن اصل داستان مسابقه را فراموش نکنيد. رودرواسی نکنيد و بيخود هم خجالت نکشيد. همينقدر که در يک رقابت شرکت می‌کنيد بهتان اعتماد به نفس می‌دهد و کلی سرحال می‌آييد.

خوب اين هم از مسابقه. خبر بدهيد.

نظرات

پست‌های پرطرفدار