همه با هم احمدی نژاد بشويم، تا قلب لندن

اول اين را بخوانيد، گرچه فکر مي‌کنم خوانده‌ايد تا بگويم.

در سال 1904 رادولف فارانتز لهنرت که اهل جمهوری چک امروزی بود به عنوان عکاس، و ارنست هاينریش لاندارک آلماني به عنوان ناشر به تونس رفتند و بعد هم شرکتي که هر دوی اين‌ها راه انداختند شروع کرد به چاپ تصاوير طبيعي و عکس‌هايي که از مردم تونس گرفته بودند به اضافه‌ی تصاويری از مصر و همه را به صورت کارت پستال منتشر کردند. اسم شرکت‌شان هم Lehnert & Landrock بود و يک نمونه از نمايشگاه‌های‌شان هم اينجاست.

از جمله‌ی اين کارت پستال‌ها يکي هم تصویری‌ست که حالا معروف شده به تصوير نوجوانی حضرت محمد. سال 1904 کجا حضرت محمد کجا؟ اسم گذاشته‌اند که يک کشيش يا جهانگرد اين تصوير را کشيده. اين هم عکس مورد نظر با علامت شرکت لهنرت و لندراک. اين هم يک کارت پستال از همان مجموعه که باز هم علامت شرکت لهنرت و لندارک را دارد و يحتمل مربوط باشد به مسلم بن عقيل! اين هم باز نمونه‌ی تعداد زيادی از کارت پستال‌های شرکت به اضافه‌ی کارت پستال حضرت محمد و تعداد زيادی مالک اشتر. اين هم اصل نوشته‌ای که پته‌ی عکس را انداخت روی آب.

خوب اين حرف را ديگر همه مي‌دانند و موضوع تازه‌ای نيست بخصوص که در وبلاگستان هم به اين موضوع اشاره شده. منابع خارجي هم که زياد است که لينک‌هايش را گذاشتم.

حالا به عنوان يک خواننده‌ی وبسايت بي بي سي با گلايه اين را مي‌نويسم و فکر مي‌کنم خيلي واقعأ جای تأسف دارد.

اين نوشته‌ی بي بي سي را بخوانيد که عبارت است از: "خرافه پرستی پدیده تازه ای درایران به شمار نمی آید و تنها به ایران نیز محدود نمی شود، اما به نظر می رسد که به دلیل درهم آمیخته شدن با مباحث اجتماعی، سیاسی و دیپلماتیک، ابعاد تازه و متفاوتی پیدا کرده و درباره رواج آن هشدار داده شده است. در پی تشکیل دولت محمود احمدی نژاد بحث درباره رواج خرافه، به موضوعی داغ در عرصه سیاست تبدیل شده است".

حالا امروز يک گزارش تصويری در وبسايت بي بي سي منتشر شده درباره‌ی ادبيات فارسي در فرش ايراني. زير نويس عکس دهم اين مجموعه عبارت است از اين: " تصویری از نوجوانی حضرت محمد (بر گرفته از نقاشی یک جهانگرد فرانسوی)".

آخر چه نسبتي ميان اين دو نوشته درباره‌ی خرافه در وبسايت بي بي سي هست؟ يعني نتيجه‌ی کار گروهي به شرط اين که آدم‌هايش ايراني باشند همه جا يک مدل از آب درمي‌آيد، حتي در استانداردترين رسانه‌‌ها؟

خوب يعني وبسايت بي بي سي را هم احمدی نژاد دارد اداره مي‌کند که دارد خرافه را تا فرش ايراني هم ادامه مي‌دهد؟ آخر بايد يک فرقي بين اداره کردن يک کشور با يک وبسايت باشد ديگر! يعني واقعأ دنيای ما ايراني‌ها دست خودمان که باشد همه جايش را احمدی نژادی از آب درمي‌آوريم؟

نظرات

پست‌های پرطرفدار