جمعه برای زندگی



"جمعه برای زندگی" آمد، مثل همان اژدها وارد می‌شود سابق.

خيال‌تان جمع که من مهلت نمی‌دهم که شما برويد دنبال گريه و زاری. يعنی اگر فايده‌ای برای کسی داشت خودم تشويق‌تان می‌کردم، بلکه يک روزهايی را هم توی وبلاگ به همين مناسبت برقرار می‌کردم. منتهای مراتب آدمی که دست از غم و غصه برنمی‌دارد آنوقت فکرش را هم به کار نمی‌اندازد که يک راه حلی برای خودش و دیگران پيدا کند. اين حضرات کودتاچی همين را می‌خواهند ولی شک نکنيد که با همين "جمعه برای زندگی" به شما مهلت نمی‌دهم برويد يک جايی بنشينيد و اگر هيچ غصه‌ای نداريد بيخودی برای خودتان يکی بتراشيد.

يادتان باشد تا وقتی اهل غم و غصه باشيد چيزی عوض نمی‌شود. راهش اين است که دنيا را جستجو کنيد. همين که الان همه‌مان به دنبال حقوق اجتماعی‌مان هستيم يعنی دنيا را ديده‌ايم و زندگی مردم را در کشورهای ديگر با خودمان مقايسه می‌کنيم و می‌بينيم حق ما اين چيزهايی نيست که حضرات کودتاچی تدارک ديده‌اند. فقط آدم‌های با انرژی و سرحال قادرند حق‌شان را مطالبه کنند. آدمی که حال ندارد اصولن هر چيزی را قبول می‌کند.

"جمعه برای زندگی" با همين که فقط توی یک وبلاگ دارد برگزار می‌شود اما اگر اهل نشاط باشيد بايد کمک کند که از رخوت بيرون بياييد.

من می‌دونم ممکنه توی يک شهر کوچيک يا توی يک خونه‌ی کوچيک نشستين ولی اگه در آرزوی حتی یک قدم بهتر شدن هستيد با حال زار نمی‌تونيد به آرزويی که داريد برسيد. راهش اين نيست. بايد چابک باشيد که هر فرصتی رو از دست نديد.

برويد برای خودتان لباس ورزشی خوشرنگ بخريد حتی اگر توی يک اتاق زندگی می‌کنيد و همونجا می‌تونيد بزنيد و برقصيد و ورزش کنيد. اگر سرحال نباشيد فرصت‌های زندگی‌تون رو از دست ميدين.

هيچ کس تضمين نکرده که دوباره می‌تونيد متولد بشيد و دوباره برگرديد به همينجايی که هستيد. يا با حال زار زندگی می‌کنين يا سرحال هستين و به ديگران انرژی ميدين. "جمعه برای زندگی" البته در قسمت دومه.

برای "جمعه برای زندگی" امروز يک موسيقی خيلی سرحال امريکای لاتين گذاشتم. بيخود نشينين غصه بخورين که از چشمم می‌افتين ها!






اين هم از نويسندگان امروز:

يک الهام: نسل اول يا دوم؟

ابراهيم خندان: خاطراتی از يک طرح ملی. قسمت دوازدهم: ابراهيم جان يک کاريش بکن

Katiana Murillo: The Biggest Rainforest in Costa Rica

زهرا ف: پيک‌نيک همراه با موسيقی در شيکاگو

و. ر: دنيای کامپيوتر به زبان ساده. دنيای Free and Open Source Software - FOSS

گلنار: یک دختر موخرمائی و چشم ‏عسلی

پرشين سعيد واقفی: آنجا که دين گشاد می‌دهد

لادن: مينای ما

سرتق: رژيم برای عکس

نظرات

پست‌های پرطرفدار