دم خروس کودتاچی‌ها

يک نکته‌ی خيلی بامزه‌ای در مورد کودتاچی‌ها وجود دارد که شده است مثل دم خروس.

احمدی‌نژاد اسامی وزرای خودش را به مجلس اعلام کرده و حاميانش در مجلس به اسم منتقد به او گفته‌اند که وزرايی که انتخاب کرده جوان هستند و کارشناسان وزارتخانه‌ها با چنين وزرای جوانی همکاری نخواهند کرد. نمونه اين که مرضیه وحید دستجردی که برای وزارت بهداشت در نظر گرفته شده متولد 1338 است و محمد عباسی برای وزارت تعاون متولد 1337 است. اين يعنی قسم حضرت عباس اهل مجلس که می‌خواهند نشان بدهند با وزرای ناکارآمد احمدی‌نژاد کنار نمی‌آيند.

حالا دم خروس آنجايی‌ست که می‌بينيد خود رهبر برای رياست قوه قضايیه کسی را انتخاب کرده که متولد 1339 است و از رئيس قبلی‌ قوه قضايیه 12 سال جوان‌تر است.

صادق لاريجانی نسبت به هر دو وزيری که احمدی نژاد معرفی کرده جوان‌تر است. قاضی مرتضوی هم که متولد 1346 است و همسن شمس الدین حسینی وزير اقتصاد است.

خوب يعنی فکر می‌کنيد اين حضرات که بلدند به انتخاب وزراء که دوره‌ی کاری‌شان در بيشترين مدت 4 سال است ايراد بگيرند اهل ايراد گرفتن برای جوانی رئيس قوه قضائيه‌ای هستند که کمترين دوره‌ی کاری او 5 سال است؟ از اين بامزه‌ترش اين است که صادق لاريجانی تا ديروز 8 سال می‌شود که عضو شورای نگهبان بوده و در مورد صلاحيت آدم‌هايی اظهار نظر کرده که وقتی ايشان شيرخواره بوده آن‌ها گرفتار زندان و حبس بوده‌اند.

فی‌الواقع دار و دسته‌ی کودتاچی‌ها يا اصولأ رياضی بلد نيستند که دو تا جمع و تفريق را انجام بدهند يا يک جوری هل‌شان داده‌اند توی دانشگاه که اصلأ تست هوش را بيخيال شده‌اند.

نظرات

پست‌های پرطرفدار