سه هفته برای لاغرشدن - صبحانه بخوريد

لبته خيلی هم نظر شخصی نيست که بگم صبحانه از همه‌ی وعده‌های غذايی ديگه بهتره، تقريبن همه‌ی اهل تحقيق در زمينه تغذيه همين حرف رو می‌زنن. البته با وجود اين که آدم برای صبحانه می‌تونه تنوع بيشتری از غذاها رو برای خودش بچينه ولی خوب زورکی هم نيست. واقعن بعضی‌ها دوست ندارن.

يک راهی البته داره که آدم به صبحانه خوردن عادت کنه، يعنی من اين راه رو تجربه کردم برای ديگران و از قرار نتيجه داده. راهش اينه که آدم شام نخوره بعد صبح از زور گرسنگی يخچال رو هم گاز می‌گيره. حالا به هر حال اگر ورزش می‌کنيد و داريد حالش رو می‌بريد يک کمی هم به فکر صبحانه باشيد. يک سری بزنيد به يک فروشگاه و يک کمی صبحانه‌تون رو مزين کنيد به همه‌ی خوردنی‌های ممکن. شير و کره و پنير و عسل و تخم مرغ و اگه شد باقی خوردنی‌های ديگه. نون هم که هست و بيفتيد به صبحانه خوردن. احتمالن يک کمی که راه بيفتيد خودتون تنوع بيشتری به صبحانه‌تون ميدين منتها از کله پاچه رد بشين تا وقتی که وزن‌ و هيکل‌تون به اندازه کافی خوب شد که يک وعده کله پاچه به جايی برنخوره.

حالا امروز داشتم يک کارهايی توی آزمايشگاه می‌کردم ديدم بد نيست يک کمی هم تماشا کنيد بلکه تقويت روحيه بشيد برای ورزش. يک کمی هم تنوع.

اين که عکس رو می‌بينيد يک استريوسکوپ هست که برای کار روی اجزاء کوچک ازش استفاده می‌کنيم. يک دستگاه ديگه‌ای هم کنارش يا پشتش می‌ذاريم که نور متمرکز توليد مي‌کنه. هر کدوم از آدم‌هايی که توی آزمايشگاه کار می‌کنن يکی يک دستگاه دارن که مثل سرجهازی‌شون می‌مونه.


معمولن وقتی يک جاهايی را با آنتی بادی نشانه گذاری می‌کنيم اونوقت بايد نمونه رو ببريم زير ميکروسکوپ‌های خاص که نورهای متفاوت به نمونه‌ها بتابونن. برای همين هم اون تصويری که با استريوسکوپ ديده ميشه خيلی بی‌رنگ و لعابه ولی وقتی زير ميکروسکوپ مثلن فلوئوروسنت نگاه می‌کنيد تازه دست‌تون مياد که چه خبرهاست.

حالا امروز من دوربين عکاسی معمولی رو گذاشتم روی چشمی همين استريوسکوپ که نتيجه هم داد و يک چيزهايی رو می‌تونيد ببينيد.

اين که می‌بينيد عبارت است از کيسه سم زنبور عسل. اين کيسه شبيه به سرنگ عمل می‌کنه و نيش زنبور هم مثل سوزن. وقتی زنبور محترم نيش‌تون می‌زنه اين کيسه رو همراه با نيش به پوست‌تون می‌چسبونه و عضلات دور کیسه که خيلی هم پدر و مادردار هستن محتويات کيسه رو خالی می‌کنن توی پوست شما.
سه تا زنبور داشتم و سه تا کيسه‌ی سم‌شون رو توی تصاوير می‌بينيد. يک حشره ديگه‌ای يعنی Wasp هم داشتم که کيسه سمش رو برای مقايسه گذاشتمش کنار کيسه‌های زنبور عسل.


اين‌هايی هم که می‌بينيد روده‌های زنبور عسل هستن. و اون نوارهای زردی که توی روده‌ها هست شيره گل هست که بعد تبديل ميشه به عسل.


خوب اين هم محض تنوع اون هم از زنبور عسل.

يک امتحانی بکنيد ببينيد با صبحانه کنار مياين يا نه. ضمنن اگه تا به حال ورزش رو شروع نکردين راه بيفتين. دو هفته ديگه برنامه ورزشی داريم. هر روز 45 دقيقه. می‌تونيد از راه رفتن شروع کنيد تا بعد دويدن اذيت‌تون نکنه.

خوب راه می‌افتيم برای ورزش کردن، برای سلامتی، برای خوش تيپ شدن ...

نظرات

پست‌های پرطرفدار