هماهنگی دانشگاهی

امروز رفته بودم از چند تا دانشجوی سال اولی امتحان بگيرم. طبق معمول هر سال.

رفتم توی محل امتحان که يک کلاس کوچک بود.


يک نگاهی کردم اطراف کلاس، ديدم يک گوشه‌ای از کلاس پر از کتاب و دفترچه‌ست. معمولأ توی پشت و پسله‌های کلاس‌ها هميشه کاغذ اضافی هست منتها اين همه کتاب و دفترچه خيلی تازگی داشت. يعنی من نديده بودم. يک کپه‌ی ديگر هم آن طرف‌تر بود.


يکی از کتاب‌ها را برداشتم ببينم مربوط به چه درسی بوده ... و بعد ادامه ... باقی کتاب‌ها را هم برداشتم ببينم اوضاع از همان قرار است که کتاب اولی بود يا نه. معلوم شد بعله.

دانشجويان سال اولی که از خارج از استراليا می‌آيند برای‌شان يک دوره‌ی آمادگی می‌گذارند که اگر ايراد و اشکالی در مفاهيم درسی دارند برطرف بشود و با یک دانش نسبتأ عمومی از نحوه‌ی درس دادن بروند سر کلاس‌های‌شان.

کتاب‌های کپه شده مربوط به دانشجويان همين دوره بود. منتها صاحبان کتاب‌ها همه‌شان اهل کشورهای عربی بودند. از اسم‌های روی کتاب‌ها عکس گرفتم که ببينيد.


خيلی انصافأ هماهنگی به خرج داده بودند در دفع شر.

نظرات

پست‌های پرطرفدار