به بهانه احمد شيرزاد و درباره احمد شيرزاد

نوشته های احمد شيرزاد (نماينده متحصن مجلس) در ياس نو که حسين درخشان در وبلاگش به اون ها اشاره کرده نکته جالبي رو درباره شيرزاد به يادم آورد که حالا مي نويسمش. فکر کنم ده سال پيش برای شرکت در يک جشن علمي به دانشگاه صنعتي شريف دعوت شدم. کسي که دعوتم کرده بود دکتر رضا منصوری بود (يک کيهانشناس معتبر در مقياس های جهاني که به نظر من در اثر يک اشتباه محاسباتي سر از وزارت علوم درآورد و فعلأ معاون پژوهشي وزارت علوم هست). اون موقع دکتر منصوری علاوه بر اينکه رئيس انجمن فيزيک ايران بود رئيس دانشکده فيزيک صنعتي شريف هم بود. مدل رئيس دانشکده شدن در دانشکده فيزيک هم چرخشيه يعني همه به نوبت رئيس دانشکده مي شن. مراسم جشن خيلي کوچک و صميمانه بود. توی اون جشن پنج نفر که کت و شلوار سورمه ای و پيراهن سفيد پوشيده بودند جلب توجه مي کردن. اين پنج نفر اولين فارغ التحصيلان دکتری فيزيک در ايران بودن و احمد شيرزاد هم يکي از اونها بود. استادهای دانشکده فيزيک، حسابي مايه گذاشته بودن که اين محصولات اولين دوره خيلي باسواد از آب دربيان که به نظر من جز يکي بقيه واقعأ باسواد بودن. شيرزاد هم از اون باسوادهاشون بود که چون اصفهاني بود رفت دانشگاه صنعتي اصفهان. اون استثنايي هم که توشون بود وقت فارغ التحصيلي باسواد بود ولي به مرور اونقدر گيج بازی درآورد که حالا با اون زمان خودش خيلي فاصله داره. البته تا جاييکه من يادمه و استادانشون بهم گفته بودن و بعد هم خودم به صحتش پي بردم برای اينکه اين پنج نفر دکتر بشن پوستشون رو کنده بودن ولي اينها هم کار علمي درجه يک توليد مي کردن. يکيشون وحيد کريم پور هست که حالا با وجود جوان بودن به درجه استادی رسيده و حالا جزو بهترين فيزيکدان های دنياست. خلاصه اينکه اين احمد شيرزاد متحصن، ازجنبه سياسي که بگذريم از اون هاييه که اين آقايون مي تونستن رو سرشون بزارن حلوا حلواش کنن، که البته چند وقت پيش مي خواستن قيمه قيمه ش کنن. توی لينک هايي که گذاشتم عکس های خيلي هاشون رو مي تونين ببينين.

نظرات

پست‌های پرطرفدار