با اجازه از حسين درخشان

آدم ها چند دسته هستند؟

سايت وزارت امور خارجه رو نگاه مي کردم ديدم توی بخش معرفي معاونت اقتصادی از محمد حسن عادلي به عنوان دکتر در اقتصاد اونهم از کانادا اسم برده. البته اين جناب عادلي يک وقتي سفير ايران در کانادا بود که بعد از خرج های بيجايي که کرد عوضش کردن، مثل طراحي خانه سفير که يک معمار کانادايي رو فرستاد ايران تا از معماری سنتي ايران الهام بگيره و بره کانادا خونه سفير رو مزين به حوضخونه و فواره کنه. ولي اين که دکترای اقتصاد از کانادا گرفته حسابي جای شک و ترديد هست. چرا؟ چون يکي از اعضای هيأت مميزه وزارت علوم، دکتر ... که رشته اش بيولوژی بود جزو گروهي بود که بايد مدرک عادلي رو ارزشيابي مي کرد. اصولأ بيولوژيست که نمي تونه مدرک اقتصاد رو ارزشيابي کنه. اين از اوليش.
اما دوميش جالبتره. اين عضو هيأت ارزشيابي مي گفت عادلي از اينطرف و اونطرف به هيأت فشار مي آورده که مدرکش رو قبول کنن ولي اونها نمي پذيرفتن. چرا؟ چون ايشون در حالي که سفير ايران بوده در کانادا، دکتراش رو از هند گرفته بوده. هيأت ارزشيابي کلي جنگ و دعوا داشتن که حالا اگه مثلأ يک کشور همجوار بود باز مي شد قبول کرد اما هند کجا، کانادا کجا؟
بنابراين آدم ها يا مي تونن عادلي باشن که توی کانادا زندگي کنن اما مدرکشون رو از هند بگيرن، يا مي تونن عادلي باشن که با يک مدرک ديگه مسؤول يک کار ديگه باشن و تازه روی اينترنت هم اعلامش کنن.
البته قابل توجه وزارت محترم علوم هم هست که معلوم مي شه شيپور رو از سر گشادش مي زنن.



نظرات

پست‌های پرطرفدار