اين اينجا چکار مي کنه؟

دراين عکسي که بي بي سي درباره متحصنين مجلس توی خبرش کار کرده دو تا چهره قابل توضيح وجود داره. اوليش اون کسيه که داره با موبايلش حرف مي زنه و يک کاغذ جلوی صورتش گرفته. اين دکتر يوسف حجت معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست و البته به نظر من در واقع رئيس اصلي اين سازمان چون تا اين خانم ابتکار بخواد از صندليش بلند شده اين حجت سه بار از پارک پرديسان که محل کارش اومده خيابون ويلا (محل سازمان) و برگشته. من نه فاميل حجت هستم نه ربطي باهاش دارم ولي به مقتضای کار حرفه ايم چندين بار با کارهای حجت سروکار پيدا کردم از اين جهته که ازش تعريف مي کنم. صد حيف که ابتکار رئيس اونجاست و هزار افسوس که در مدت رياستش گندی نمونده که به محيط زيست ايران نزده باشه.
اومدن حجت به محل تحصن يعني درگير شدن معاونان وزراء با تحصن. يعني اوضاع خيلي داره بيخ پيدا مي کنه و اون داستان استعفای جمعي داره کاملأ جدی ميشه.
واما اوني که کنار حجت روی زمين نشسته، سرش هم طاسه. اين حضرت کسي نيست جز دکتر محمد تقي خاني، رئيس قبلي سازمان انتقال خون و رئيس فعلي انستيتو پاستور ايران. از اون دو دره بازهای اساسي که برای رسيدن به رياست انتقال خون چه لابي هايي نکرد. تقي خاني قبلأ توی کميته پزشکي کميته ملي المپيک بود و اونهايي که ساختار کميته المپيک رو مي شناسن مي دونن بجز چند تا متخصص ورزش بقيه ی حضرات بايد از چه طريق انتخاب بشن. اومدن تقي خاني بين متحصنين خيلي هم عجيب نيست و اون حدس قبليم رو که داستان تحصن داره جدی ميشه رو تقويت مي کنه. چرا عجيب نيست چون تحصن اونقدر جدی شده که همه مديران بالايي حدس مي زنن ديگه نميشه اون خط وسط رو گرفت. حتي به نظر من برای بعضي ها که مثل تقي خاني که آدم لابي بازی هست حالا مسجل شده که کفه کدوم طرف سنگين تره و اومده از اين نمد يک کلاهي ببره. کاش عکس های مربوط به آدم های غير نماينده رو مي ديديم تا مي شد از اتفاقات ناگفته باخبرتر بشيم.



نظرات

پست‌های پرطرفدار