ميهمان- منير از اسپانيا

سلام
خواستم مهمان وبلاگ شما شوم. اگر موردی یا مشکلی دارد ممنون میشم درست کنید یا به من بگویید . قبلا از مهمان نوازی شما متشکرم.

همايون: سلام بر منير. خيلي هم لطف کردی که نوشتي. دست به نوشته‌ات نزدم و اميدوارم همه‌ی خواننده‌های وبلاگ از خواندن نوشته‌ات لذت ببرند.

ارداتمند
×××××××××××××××××××


سلام، در خارج از ایران آدم دلش برای مهمانی تنگ میشه اینجا از این خبرها نیست وقتی خوندم که این وبلاگ مهمان قبول میکند ، منتظر فرصتی بودم که بیام مهمانی و حالا
...

میخواهم کمی از شهری که در آن زندگی میکنم برایتان بنویسم. من در اسپـانیا در شهر مادرید زندگی میکنم شهری که بسیار شبیه تهران هست هم از نظر مردمش و هم از نظر آب و هوا.
ساختمانها ، کلیساها ، باغ ها و پارک های زیبا با قدمت چندین ساله ، هوای گرم و آفتابی توریست های زیادی را هر ساله جذب مادرید میکند.

توریست ها غذاهای محلی اینجا را هم خیلی دوست دارند و یکی از آنها که خیلی هم طرفدار دارد حتی برای مردم اینجا ، همون کوکو سیب زمینی خودمان هست ( نام اسپانیایی آن تورتیجا هست).
مردم مادرید مهربان و به قول خودمان خونگرم هستند و خیلی تند حرف میزنند. موردی که برای من جذاب تر و ارزشمند تر بوده و هست احترام مردم مادرید به خارجی ها با وجود تفاوت های بسیار ( از شکل و ظاهر و لهجه تا دین و خلاصه همه چیز ) است چیزی که در کشورم شاید بتوانم بگویم ندیدم.
یکی از غذاهای اینجا که شاید به نظر خیلی تعجب آور باشه یه نوع سوپ سرد هست به نام گاسپاچو که تشکیل شده از گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه ای سبز، پیاز، کمی نون باگت، سیر، روغن زیتون، سرکه و کمی آب که توی مخلوط کن کاملا به صورت مایع غلیظ ( مثل شیر موز) در میآورند. این غذا در تابستان بسیار طرفدار داره ( پیشنهاد می کنم امتحان کنید خوشمزه هست) البته ما هم از این غذاها توی ایران داریم مثال ساده اش آب دوغ خیار هست که اینجا اصلا نمی توانند فکر کنند ما چطور همچین چیزی را میخوریم.

تنوع غذایی در رستوران ها خیلی زیاد هست و به همین دلیل تقریبا همه با هر اندازه توان مالی میتوانند به رستوران بروند ( مردم اسپانیا غذا خوردن در رستوران را خیلی دوست دارند)

در آخر شاید برای شما هم جالب باشه که بدونید یکی از عادت های غذایی اینجا این است که حدود نیم ساعت قبل از نهار یک عالمه زیتون و چیپس و تنقلات ( پسته و بادام زمینی و ... ) بیسکویت با مقدار زیادی نوشابه می خورند تا برای خوردن نهار آماده بشوند.

منير- مادريد، پنجشنبه 25 آبان 1385

نظرات

پست‌های پرطرفدار