پيشنهاد به حسين درخشان-ابوالبلاگ
تحقيقأ همه ی ماها وبلاگ درست کردن رو از حسين درخشان ياد گرفتيم (البته حتمأ يک استثناهايي هم هست). بعدش هم که خودش دست به کار شده و صبحانه و ايران فيلتر و فتوبلاگ رو راه انداخته. اما به نظرم رسيد به حسين پيشنهاد کنم يک ماهنامه يا فصلنامه اينترنتي درست کنه که توی اون از آدم های ايراني يا خارجي که بدشون نمي ياد مطالب جدی درباره ی ايران (در هر زمينه ای) به زبان انگليسي بنويسن استفاده کنيم. همين توی استراليا (چند نفری رو ديدم و بعضي هاشون رو هم مي شناسم که هم اطلاعات جالبي درباره ی ايران دارن و هم علاقه مندن بنويسن. اتفاقأ اهل دانشگاه يا مطبوعات هم هستن. دو سه باری به منابع اينترنتي ارجاعشون دادم اما خيلي حظي نبردن. بعضي هاشون برای مصاحبه خيلي خوب بودن و هستن. مثلأ توی گريفيث دو تا دانشجوی دکتری دارن روی جامعه ی ايران در داخل و خارج کار مي کنن و هر دوشون دو سه باری اومدن و با هم گفتگوی جدی داشتيم. استادانشون هم به موضوعات ايران مثل وضعيت زنان و حقوق بشر علاقه دارن. بيرون از ايران هم چند نفر رو مي شناسم و حتمأ بقيه هم مي شناسن. گمانم اينه که حسين اگر در اين کار پيشقدم بشه مي تونيم کمکش کنيم. من واقعأ از نظر دانش فني اينترنت و وب سايت درست کردن اونقدر مهارت ندارم که بتونم اين کار رو پيش ببرم ولي مي تونم کمک بدم و مطلب براش تهيه کنم. حالا که کاريکاتوريست و خبرنگار و طنزنويس و نويسنده و عکاس مطبوعاتي در همه ی انواعش در خارج از کشور داريم. سردبير خودم هم که داريم ديگه همه چيز برای درست کردن اون مجله ی اينترنتي انگليسي زبان مهياست. با روش هايي که حسين درباره ی آگهي گرفتن مي دونه احتمالأ اون وب سايت قابل آگهي گرفتن هم مي شه، اميدوارم
حقيقتش با وجود اينکه خود من چند باری از استراليا و به محبت و اصرار دوستان برای روزنامه های توی ايران مطلب فرستادم اما هر بار بنا بر مقتضيات داخلي مجبور شدن با هماهنگي خودم بخش هايي از مطالبم رو حذف کنن. حق هم دارن بلاخره به خاطر يک نفر نمي شه يک مجموعه رو گرفتار توضيح دادن کرد. هم حيفم مي اومد هم حق داشتن. حالا حسين اگر با يک تقيسم کردن ماهنامه به بخش های مختلف کار رو شروع کنه گمان مي کنم چيز بدی از آب در نياد و مطالب قابل انتشار با سطح قابل قبولي در اينترنت منتشر مي شن

نظرات

پست‌های پرطرفدار