در قاب عکس استراليايی: دبيرکل سازمان ملل

استراليا در شرق سياره زمين قرار گرفته و چون زمان قراردادی از شرق به غرب حرکت می‌کند بنابراين يکی از اولين جاهایی که صبح يا شب می‌شوند استرالياست. اختلاف ساعت بريزبن بر اساس تفاوت با زمان گرينويچ 10+ ساعت است. علاوه بر اين، استراليا در نیمکره جنوبی قرار گرفته و الان که در نيمکره شمالی تابستان خرماپزون است اينجا در استراليا زمستون خدا سرده دمش گرم است. با اين اوصاف می‌رسیم به ساعت 1:05 صبح که حدود دو ساعت از خواب شبانه را طی کرده‌ایم که تلفن زنگ می‌زند ...

زن: الو ...

من: ه ... اِ ... هلو ...

زن: من ... هستم از ... می‌خواستم باهاتون درباره موضوع تغيير اقليم که دبيرکل سازمان ملل گفتن که باعث بروز جنگ ميشه مصاحبه کنم ...

من: ... اِ ... هوم ... آها ...

زن: می‌خواستم ببينم ميشه 5 دقيقه ديگه زنگ بزنم مصاحبه کنم ...

من: ... آها ... 5 دقيقه؟ ... آها ...

زن: ... ممنون ... من به جای 5 دقيقه 10 دقيقه ديگه زنگ می‌زنم که شما آماده شده باشين ...

من: ... آها ... باشه ...

تبصره 1: در قسمت زمستون خدا سرده دمش گرم آدم وقتی خودش روزنامه‌نگار باشد بلاخره به فکر می‌افتد که در عالم همکاری يک وقت‌هایی هم از اینجور اتفاقات می‌افتد و اگر می‌شود کمک کرد و خبری را رساند از رختخواب بيايد بيرون و برود بنشيند سر کار ...

ساعت 15: 1 دقيقه صبح

ساعت 25: 1 دقيقه صبح

ساعت 35: 1 دقيقه صبح

ساعت 45: 1 دقيقه صبح

ساعت 2:00 صبح

برگشت به رختخواب و کلنجار رفتن برای خوابیدن و ناموفق بودن و بيخوابی کشيدن تا صبح و ساعت 7 صبح لباس پوشيدن و حرکت به سمت محل کار که اصلن ربطی به روزنامه‌نگاری ندارد ...

تبصره 2: آدم يا ساعتش را نگاه می‌کند و زنگ می‌زند، يا اگر زنگ زد و قرار گذاشت و طرف را بيدار نگه داشت بلاخره گزارشش را هم که نخواست تهيه کند ولی يک خبری می‌دهد، يا اگر هيچکدام را انجام نداد دستکم يک ايميل می‌فرستد و توضيح می‌دهد ...

نظرات

پست‌های پرطرفدار