از جمعيت بگويید

اين دو سه روزی که وضعيت سيل در بريزبن بدتر شده فکر می‌کردم حالا من که توی ايران انقلاب‌زده و جنگزده شدم همين يک فقره سيلزدگی هم به اين‌ها اضافه بشود از جنبه فنی همه چيزمان رديف می‌شود. حالا بلکه توی استراليا سرباز بگيری هم شد باز دوباره ببرندمان دو سالی سربازی. حالا از اين‌ها گذشته وضعيت سيل قرار است تا ساعت 5 صبح فردا به بدترين حالت برسد چون بالا آمدن آب همينطور جريان دارد و بعد از يک فروکش کوچک دوباره از سرگرفته شده.

اگر بخواهم وضعيت سيل و امدادرسانی را در يک جمله بنويسم به نظرم تنها چيزی که می‌شود گفت اين است که "جمعيت کم باعث شده تلفات کم باشد و امدادرسانی سريع‌تر". حقيقتش همين روزها بايد چندتايی از دم و دستگاه کودتاچی‌ها بيايد بريزبن و متوجه بشود شعارهای احمدی‌نژاد درباره جمعيت زياد در کشوری مثل ايران که همه جور بلای طبيعی در آن وجود دارد چقدر مايه گرفتاری‌ست. واقعن لازم نيست خيلی فکرهای دور و دراز بکنيد. جمعيت استراليا چيزی کمتر از 23 ميليون نفر است و مساحت همين ايالت کوئينزلند بيشتر از ايران است. سيل در کوئينزلند به اندازه نصف مساحت ايران را زير آب برده و همينطور خرابی به بار آورده منتها آمار تلفات انسانی به 30 نفر هم نرسيده. خيلی از خانه‌های کوئينزلند، بخصوص در شهرهای کوچک، که بهشان می‌گويند کوئينزلندر (Queenslander) چوبی هستند و درست شبيه به خانه‌های شمال ايران در ارتفاع ساخته می‌شود که نمناکی زمين به ساختمان آسيب نزند. انواع جديدتر همين ساختمان‌ها که در ده سال گذشته ساخته شده‌اند باز به همين سبک ولی با تجهيزات بهتر مجهز شده‌اند. يعنی به يک بادی بند هستند که از هم بپاشند. در خيلی از مناطق دورتر از بريزبن وقتی سيل سرازير شده تمام خانه را از جا کنده و زمين خالی به جا گذاشته. منتها تعداد ساکنان خانه کم بوده و فرصت داشته‌اند خودشان را از سيل دور کنند. علاوه بر اين که همين جمعيت کم منجر به درآمد بهتر شده و همين خانه‌های چوبی و وسايل توی‌شان را بيمه کرده‌اند. بنابراين هر اتفاقی که بيفتد بيمه خسارت زندگی‌ ساکنان خانه را می‌دهد. فکر کنيد يک پدر و مادری بخواهند خودشان و خانواده کم جمعيت‌شان را از يک بلای طبيعی نجات بدهند، طبيعی‌ست که زمان کمتری بايد صرف کنند تا اين که خانواده‌شان پرجمعيت باشد و اصلن وسيله جا به جا کردن‌شان را نداشته باشند.

طبيعی‌ست که دار و دسته احمدی‌نژاد همين حساب و کتاب‌های ساده را می‌فهمند و حرف‌شان درباره ازدياد جمعيت از روی دردسرهايی‌ست که بعد از خودشان به يادگار می‌ماند و چنان خرابی به بار می‌آورد که فقط بايد به خودشان گفت بيايند اوضاع را اداره کنند. گاهی فکر می‌کنم بر همين اساس است که اين همه اصرار دارند برای ازدياد جمعيت که دست همه را بگذارند توی پوست گردو. اين تجربه سيل در کوئينزلند و امدادرسانی و تلفات کمی که داشته آنقدر درس برای مقابله با ازدياد جمعيت دارد که فکر می‌کنم هر کسی از هر راهی که می‌تواند بايد با برنامه ازدياد جمعيت احمدی‌نژاد مقابله کند. طبيعی‌ست که فقر اقتصادی به خيلی از خانواده‌ها آنقدر فشار بياورد که دست آخر همان مبلغی را که برای تولد بچه‌ بهشان می‌دهند بگيرند و بزنند به يک زخم‌شان ولی اينطرف سکه هم هست که هزينه‌های جمعيت زياد برای خانوارها مثل چاه ويل می‌ماند که هر چقدر توی آن بريزيد پر نمی‌شود. به نظرم برنامه دار و دسته کودتاچی‌ها برای سرگرم کردن جامعه به درگيری‌های سياسی بهشان امکان کافی داده تا اقشار کم‌سوادتر را هدف بگيرند و تشويق‌شان کنند برای ازدياد جمعيت.

سيل کوئينزلند با اين همه خبرهايی که رسانه‌های داخل و خارج ايران برای مخاطبان ايرانی وجود دارد يک بخش ناگفته هم دارد که در ايران به عمد در موردش حرف نمی‌زنند. اين بخش ناگفته همان کم‌جمعيت بودن استراليا و در نتيجه امدادرسانی بهتر به مردم درگير در سيل بوده. رسانه‌های داخلی که حرفش را نمی‌زنند، دست کم بد نيست رسانه‌های خارج از ايران در موردش حرف بزنند و زمينه مقابله با برنامه ازدياد جمعيت دار و دسته کودتاچی‌ها را فراهم کنند.

نظرات

‏بابک گفت…
حالا خودت کجایی؟ اینا رو تو قایق نجات می نویسی یا پات رو زمینه؟
یادونه گفت…
http://yaadooneh.persianblog.ir/
تبادل لینک؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
ایلیا گفت…
والا رسانه های ایران بلایی به روز خانواده بیچاره ما آوردن که حتی موقعی که زنگ می زنیم وصدامون رو هم می شنون فکر می کنن ما از بهشت داریم زنگ می زنیم.البته بهشت که مال خودشونه،بهتره بگم از جهنم.چون کسی غیر از خودشون بهشت نمی ره.
‏ناشناس گفت…
خبر سیل رو شنیدم یاد شما افتادم، چه خوب که مشکلی پیش نیومده براتون،

tara

پست‌های پرطرفدار