The Offsring ميهمان: محسن - تهران و

دیشب تصمیم گرفتم که بلیط یک کنسرت پانک/ راک (Punk Rock) که مربوط به اواخر فوریه سال آینده است را بخرم. البته یک مدت تو این فکر بودم که از بین چند تا کنسرت که اوایل سال دیگه برگزار می شوند دست کم یکی را بروم و ببینم. حالا بماند اینکه برنامه سانتانا را از دست دادم به دلایلی، ولی خوب این یکی را دیگه می دونم که میرم. این برنامه که اسمش SoundWaveFestivalهست از ظهر شروع می شه و یک سری از گروه های مطرح برنامه اجرا می کنند که باید دیدنی باشه. از جمله این گروه ها The Offspring, Incubus, Cohead and Cambria, Plain White T’s و خیلی های دیگه هستند، که بعضی ها را من حتی اسمشون را هم تا حالا نشنیده ام، البته فرصت خوبی است که با یک سری گروه ها که نمی شناسم آشنا بشوم.

حالا برویم سرقسمت اصلی داستان. من با گروه The Offspring وقتی دبیرستان می رفتم آشنا شدم (خدا پدر مخترع دیش ماهواره از نوع 180 سانتی متری و رسیور و Channel V را بیامرزاد وگرنه غیر از "اندک اندک" دستمون به چیز دیگه ای نمی رسید.). این گروه از اواخر دهه 80 شروع به فعالیت کرد و اولین آلبوم گروه رسما دراواخر سال 1989 منتشر شد، که اون موقع من حدودا 10 سالم بود، و البته بعد از آخرین آلبومشون در سال 2005 کارجدیدی ارایه نکرده اند، ولی ظاهرا مشغول رکورد یک کار جدید هستند. از جمله افتخارات این گروه "موفق ترین آلبوم مستقل تمام دوران" است که در سال 2004 پس از فروش بیش از یارده میلیون نسخه کسب کردند.

امروز داشتم یک مروری روی آهنگ هاشون می کردم که برخوردم به یک آهنگ از اولین آلبوم گروه به نام "تهران" که مربوط می شود به همان حول و حواشی زمان جنگ خلیج فارس. اولش یک کم جا خوردم که چطور این آهنگ رو قبلا ندیده بودم، از طرف دیگه کلی ذوق و شوق داشتم که هرچه زودتر این آهنگ را دانلود کنم و ببینم جریان چیه. با شناختی که داشتم احتمال میدادم که یک آهنگ ضد جنگ باشه، خلاصه که آهنگ مورد نظر شروع به دانلود شدن کرد و من هم از فرصت استفاده کردم یک نگاه به متن آهنگ کردم؛ آهنگ قشنگیه ولی یک کم غلط انداز.

هرچند که این گروه مثل خیلی های دیگه دل خوشی از بوش و سیاست های "جنگ آلنده" آمریکا ندارد ولی خوب اگه بدون پیش زمینه قبلی به این آهنگ نگاه کنید حالتون کلی میره توی قوطی، ولی برداشتی که من از این آهنگ داشتم به طور مختصر و مفید، مخالفت با سیاست های رئیس جمهور وقت آمریکا وجنگ طلبی بود؛ مثلا در بخش هایی از آهنگ اشاره به این می شود که رئیس جمهور دستور می دهد که برویم به جنگ و بگذارید به همین صورت ادامه پیدا کند؛ یا در قسمت دیگر خواننده ازسرباز سووال می کند که "قبل از اینکه کسی را بکشی آیا به این فکر خواهی کرد که آن مرد قبل از مرگش با دختر بچه اش خداحافظی کرده است یا نه"؛ ولی با این وجود اگر این متن یا آهنگ را جای دیگر یا از گروه دیگری شنیده بودم شاید به این راحتی نمی تونستم تفسیربکنم (حالا یا اشکال از دانش زبان انگلیسی من است یا آهنگ یک مقدار چکشی نوشته شده است).

جدا از نظر من، یک ویرایش دیگری هم از این آهنگ هست به نام "بغداد" که نماینده این گروه است در یک کلکسیون آهنگ که در سال 2004 منتشر شد به نام “Rock Against Bush” که فکر می کنم تا حدود زیادی به تایید نظر من کمک می کند.

با توجه به شرایط این روزها بعید نیست این آهنگ را هم اجرا کنند و آنوقت است که آنجا با دوستان یک برنامه خنده هم داشته باشیم و دیگه به قول آرش سبحانی در آلبوم "عشق سرعت" باید بگم؛ " عمو اسدالله دستم به دامنتون".

متن آهنگ را همانطور که در وب سایت گروه آمده است همین پایین قرار می دهم که هرکسی دوست داشت در موردش نظر بدهد، آهنگ را هم می توانید در Youtube پیدا کنید.

پ.ن.: عمده مطالب ارایه شده در وب سایت گروه موجود است.
Tehran


In your plane in the blue sky
You roam again
Words that echo in your mind
Make your heart beat faster
This is no Vietnam
We will win in Iran


The President said let it ride
Islam be damned
Make your last stand
In Tehran


Warrior, the time bombs
About to go
What will you feel
Will you even wonder
If the man that‘s in your sights
Ever kissed his girl goodbye


The Captain said kill or die
Islam be damned
Make your last stand
In Tehran


Great Satan
Our flags are burning

Soon America may find
Its young men in the sand
Where their casualty
Is just a number
In Iran


The President said let it ride
You will be damned
Make your last stand
In Tehran

نظرات

پست‌های پرطرفدار