راديو آفتابگردون، تجربه برای رسانه شهروندی

البته داستانش يک کمی طولانی‌ست منتها خلاصه‌اش اين است که يک گروهی از شهروند روزنامه‌نگاران ايرانی دوست داشتند يک تجربه رسانه‌ای تازه داشته باشند که عبارت بود از توليد برنامه‌های راديویی. اين کار را پيش از اين بارها با گروه‌هایی از روزنامه‌نگاران غيرايرانی و برای موضوعات علمی و زيستمحيطی انجام داده بودم و دو باری هم برای همين وبلاگ چنين کارهای جمعی را انجام دادم. تجربه‌اش برای کسانی که دوست دارند رسانه را تجربه کنند هميشه خوب بوده و برای بعضی‌ها يک جور تفريح تازه شده که کارهای کوچک رسانه‌ای انجام بدهند، مثل مصاحبه‌های راديویی يا فيلم‌های کوتاه. برای من هم هميشه جالب بوده که از اين کارها انجام بدهم و از مرزهای سنتی رسانه عبور کنم. خلاصه که آخرين تجربه مربوط است به يک راديوی هفتگی به نام "ٰآفتابگردون" که صداهای تازه‌ای در آن هست و موضوعش هم اجتماعی‌ست و شادی و نشاط.

تا برنامه سوم يک کمی مثل هر کار تازه‌ای هنوز موضوع و حرف‌ها جا نيفتاده بود ولی بعد کم‌کم بهتر شد و از امروز و بطور هفتگی اين برنامه‌ها را می‌گذارم روی وبلاگ که بشنويد. بچه‌های برنامه توی فيسبوک هم يک صفحه به نام "راديو آفتابگردون" درست کرده‌اند که درباره برنامه می‌نويسند و عکس‌های‌شان را می‌گذارند.

خوب از برنامه چهارم شروع می‌کنيم ولی برنامه‌های قبلی را هم می‌گذارم که اگر دوست داشتید آن‌ها را هم بشنويد. نظر و پيشنهاد و انتقادتان را هم همينجا يا توی فيسبوک بنويسيد. اگر هم دوست داشتيد توی برنامه مشارکت داشته باشيد آن را هم بنويسيد.


نظرات

‏ناشناس گفت…
http://www.bbc.co.uk/persian/science/2012/07/120720_l13_pics_honeybee_sting.shtml


kare khodete na? :-)
‏ناشناس گفت…
سلام. این رادیو مال ایرانیای ایران برای ایرانیای داخل ایرانه یا ایرانیای استرالیا برای ایرانیای ایران یا ایرانیای استرالیا برای ایرانیای استرالیا؟ من دنبال یک رادیو برای گروه سوم میگیردم، سراغ دارید؟
‏ناشناس گفت…
همايون: اين راديو از فارسی‌زبانان داخل و خارج ايران برای هر کسی‌ست که فارسی بلده

پست‌های پرطرفدار