ميهمان: منير از اسپانيا

سلام،

مادرید خیلی شبیه تهران هست آب و هوا خیابانها و کوچه‌ها مردم خونگرم و جالبترکم آبی این شهر.

در شهر مادرید هیچ ساختمانی خراب نمیشه بلکه باز سازی میشه بنابراین خیلی خانه های قدیمی [را] اینجا می‌توانید ببینید مخصوصا وقتی به سمت مرکز شهر می‌روید کوچه‌های باریک گاه سنگ فرش با ساختمانهای قدیمی خیلی زیادند خوب در همین حال خیلی هم یاد تهران می‌افتید کوچه های باریک و مغازه ها نزدیک به هم.

مرکز شهر میدان سل نام داره (به معنای آفتاب)که شب سال نو همه در آن میدان جمع می‌شوند و جشن می‌گیرند در ضمن مبنای اندازه گیری مسافت در مادرید هم هست به این صورت که اتوبان ها و خروجی های شهر و فاصله شهرهای دیگر تا مادرید از این میدان سنجیده می‌شود اطراف این میدان پر است از بناهای تاریخی (کلیسا‌ها و ساختمان‌های دولتی و کارخانه‌ها و مغازه‌ها).

اما یکی از دیدنی‌های مادرید پارک بزرگی هست به نام "ال رتیرو" که ۱۱۸ هکتار وسعت داره و در قرن ۱۷ ساخته شده و محلی بوده برای گردش و تفرج پادشاه (نزدیک محل اقامت شاه آن زمان بوده و باغی اهدایی بوده) و در حال حاضر یکی از جاهای توریستی و دیدنی هست که دارای ۲۶ مکان دیدنی هست.

دریاحه بزرگی دارد که در کنار آن مجسمه آلفونسو دهم به سفارش همسرش (البته وقتی مرحوم شده بود) ساخته شده (قرن بیستم) در کنار آن هم ۲۰ تا ستون بزرگ و کلی مجسمه می‌توانید ببینید.

یکی از جاهای خیلی قشنگ و دیدنی خانه شیشه‌ای هست که دارای منظره بسیار زیبایی هست یک ساختمان بزرگ یک طبقه با دیوارها و سقف شیشه ای (وقتی من رفتم آنجا را ببینم کف آنجا را آینه گذاشته بودند و راه رفتن روی زمین آینه ای واقعا هیجان انگیز بود .باید بگم فقط برای مدتی اینکار را کرده بودند).

درختان جالبی می‌توانید در این پارک ببینید [،] اینجا درخت بید مجنون کم می‌توان دید و این پارک چند تا درخت بید داره آن هم با شناسنامه.

یک قسمتی هم داره که آدم را یاد فیلم باغ مخفی می‌اندازه. یک محوطه که با شمشاد محصور شده و وقتی داخل می‌شوید با یک باغ گل رز مواجه می‌شوید بسیار زیبا و رویایی.

مجسمه‌های منحصر به فردی هم داره مثل مجسمه شیطان که اینطور که می‌گویند در دنیا بی‌نظیر هست.
برای اطلاع شما باید بگم من اینجا برای زندگی آمدم.

همیشه دوست داشتم دنیا را ببینم و بتونم راحت به جاهای مختلف سفر کنم و با مردم کشورهای مختلف آشنا بشوم و بدونم آنها چطور زندگی می‌کنند و خیلی چیزهای دیگه که وقتی توی ایران باشی و یک آدم معمولی این کارها امکان نداره و فقط در سطح آرزو میمونه.

خوشحالم که اینجا آمدم البته باید بگم من توی ایران یه زندگی معمولی خوب داشتم (یه لیسانس عتیقه و یک کار خوب با آدم های عتیقه) ولی من را راضی نمیکرد مثل خیلی ها. با اینکه مهاجرت آسان نیست و بیشتر مواقع یعنی از صفر شروع کردن ولی به نظرم ارزشش را داشت (می‌خوام از عمرم بیشترین استفاده را ببرم و تا می‌تونم از زندگی لذت ببرم).

نظرات

پست‌های پرطرفدار