حضرات صدای امريکا! شما مايه خجالت رسانه‌ايد

وبسايت صدای امريکا امروز يک عکسی در کنار خبر مربوط به موزه دکتر حسابی منتشر کرده که اصلن غوغاست. عنوان خبر اين است: "به حراج گذاشته شدن موزه پرفسور حسابی، پدر فيزيک ايران".

عکس مربوط است به اينشتين و کورت گودل (Kurt Gödel) که اينجا توی گوگل هست که ببينيد. منبع اصلی عکس هم دانشگاه پرينستون و انستيتو مطالعات پيشرفته‌ست. توضيحات درباره‌ی گودل با عکس هم اينجاست توی مقاله‌ای مفصل درباره‌ی گودل. عکس هم که اين است:


مدتی پيش يک عکسی از اينشتين و گودل منتشر شده بود که آن بابايی که عامل انتشارش بود گودل را به جای مرحوم حسابی جا زده بود و داستانسرايی کرده بود که اينتشتين رفته خانه حسابی و ويلون زده‌اند و سفره هفت سين پهن بوده و يک مشت دری وری ديگر.

حالا صدای امريکا که خودش چپ و راست جمهوری اسلامی را بابت حماقت‌هايش دست می‌اندازد توی وبسايتش عکس گودل و اينشتين را برای خبر حسابی منتشر می‌کند. يعنی از اين مسخره‌تر هم می‌شود؟ عکس صفحه وبسايت‌شان را گرفته‌ام که ببينيد:


آخر چقدر بيسواديد شماها؟ آخر کی آن تشکيلات رسانه‌ای را می‌گرداند که تويش اين خبرهاست؟ بابا جوان‌های ايرانی در به در به دنبال ويزا هستند که بروند دانشگاه‌های امريکا تحصيل کنند فکر می‌کنند شماها که توی رسانه‌های امريکا هستيد لابد خيلی آخر سواديد آنوقت شما توی واشنگتن نشسته‌ايد و به اندازه يک بچه کلاس سوم راهنمايی هم سواد نداريد که دو تا کليک کنيد و اقلن خودتان بفهميد اين عکسی که می‌گذاريد روی وبسايت‌تان مال يکی ديگر است و نبايد به اسم حسابی جا بزنيد؟

حضرات صدای امريکا! شما مايه خجالت رسانه‌‌ايد.

نظرات

‏ناشناس گفت…
برای آبروداری هم که شده. هنوز بر نداشتن.
‏ناشناس گفت…
سلام
رفتم سایتشون که همین خبری که شما دادین رو چک کنم خیلی اتفاقی خبر مربوط به سیل کوئینزلند رو هم دیدم. تعداد کشته شدگان جالب بود. نوشته 23 تا ( خبر 12/1/11) . تا اونجا که من می دونم امروز یکشنبه تعداد کشته شدگان 17 تا گزارش شد. اگه اشتباه نکنم این عدد 23 در اون روز مربوط به سیل سری لانکا میشد نه استرالیا!
مثل اینکه جغرافیاشون هم ضعیفه. یا اینکه اونی که نشسته ترجمه می کنه با خودش می گه کی به کیه مگه کسی میره کشته های اینجا یا اونجا رو بشمره!
‏ناشناس گفت…
آقای همایون خیری گرامی
ممنون از اطلاعرسانی شما. اشتباه از من بود، برطرف شد
با مهر
بهمن
‏ناشناس گفت…
مهم اشتباه کردن نیست عزیز. مهم پذیرفتن و اصلاح اشتباهه.
‏ناشناس گفت…
با سلام
این قدر که بی طرفی شما بر همه ثابت شده ملت منتظر هستن در باره بیسوادی و مایه خجالت بودن بی بی سی فارسی هم یه مطلب بنویسی
http://informationforyoursoul.wordpress.com/2011/01/31/%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%BA%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%88/

پست‌های پرطرفدار